Wiejska rewolucja! Premiera aktualizacji 1.14 – Village and Pillage do Minecrafta!

W ubiegły wtorek Mojang wypuścił kolejną wielką aktualizację zawartości gry pod hasłem Village and Pillage.

Źródło: minecraft.gamepedia.com

Zmiany już na samym starcie!

Zmiany w tytule zauważalne są już przy uruchomieniu gry. Został dodany pasek ładowania gry, a menu startowe zostało odświeżone. Na ekranie głównym pojawiła się ikonka ludzika, która po kliknięciu przekierowuje nas do dostosowań gry do osób niepełnosprawnych. Z tej pozycji można także wyłączyć uciążliwy auto-skok, a co ważniejsze dostosować narratora do swoich potrzeb, ustawić przezroczystość tekstu, a także zmienić ustawienia myszki etc.

Tuż po stworzeniu świata możemy poczuć, że coś zostało zmienione w wyglądzie gry. Tak! Wielokrotnie zapowiadany przez Mojang (i dostępny wcześniej dla chętnych) pakiet zasobów wreszcie doczekał się swojego oficjalnego debiutu, stanowiąc domyślne tekstury kwadratowego świata. Spokojnie, z gry nie znikły starsze tekstury, są dostępne pod nazwą Programmer Art.

Osady od zera!

To jest jednak wisienka na torcie, gdyż ta aktualizacja skupia się na naszych długonosych przyjacielach lubiących zielone diamenty. Mojang zaprojektował nowe wioski, które mają unikalne wzory wykorzystywane w zależności od biomu, na którym się znajdują. Od miejsca bytowania osadników zależy także ich stylizacja.
Nie można nie wspomnieć o zmianach w handlu z wieśniakami. Teraz każdy z nich będzie posiadał pięć poziomów “doświadczenia w handlu”, a w zależności od nich będzie proponował nam lepsze oferty. Dla graczy oznacza to, że z każdym wieśniakiem będzie musiał dokonać wcześniej słabszych transakcji, które mają stać się swojaką inwestycją w przyszłość.

Żródło: minecraft.gamepedia.com

Zmiany w systemie wiosek przyniosły także nowe profesje, a także sprecyzowano warunki od jakich zależy przyjęcie danej roli wieśniaka w społeczeństwie. Na powyższym obrazku macie przedstawione wszystkie nowe bloki, które wpływają na pracę długonosych w osadzie. Oprócz tych w grze na stałe zawitało ognisko, które “przejmie” dawną rolę piekielnego budulca jako sposobu na wieczny ogień.

Źródło: minecraftforum.net

Rolnik szuka żony?

Warto wspomnieć o agrarnej kulturze w klockowym świecie. 1.14 dodaje do tytułu krzaki borówek oraz nowy biom, w którym to występować będzie bambus. Szczególnie warto skupić się na tej drugiej roślinie ze względu na jej zastosowanie w budowie rusztowań, które bardzo ułatwią sprawy przemieszczania się w obu płaszczyznach.

Razem z nowym biomem pojawiły się nowe zwierzęta – pandy! W grze występuje aż siedem ich odmian, ale to pozwolimy odkryć wam samodzielnie. Warto także wspomnieć o świeżo dodanych lisach, które występują w tajdze. Zmiany dotknęły także żyjątka występujące wcześniej w tytule. Oceloty nie są już dłużej powiązane z kotami, co znaczy tyle, że nie da się ich oswoić – najwyżej zdobyć ich zaufanie. Koty zaś od teraz będą występowały w wiosce i będą możliwe do oswojenia.

Co najlepsze stoi przed wami otworem!

Aktualizacja pod nazwą Village and Pillage zawiera znacznie więcej, my jednak skupiliśmy się na podstawowych rzeczach. Wam zostawiamy do odkrycia całą resztę, a w szczególności uczulamy na drugą część aktualizacji – dodanie systemu łupieżczego!

Mamy dla was zadanie specjalne! Wcielcie się w rolę twórców gry i w komentarzach napiszcie swoje sugestie zmian w grze! Najciekawsze propozycje zostaną nagrodzone rangą VIP+ na naszym serwerze Discord, którą będziecie mogli cieszyć się cały tydzień!

Treść artykułu: helpmi
Korekta: Yaboku

One Reply to “Wiejska rewolucja! Premiera aktualizacji 1.14 – Village and Pillage do Minecrafta!”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *